1º ANO VERDE

 

1° BIMESTRE


DATA: 25/04/2025

CONTEÚDO: Sports you play and sports you watch, actions

PÁGINA: Language pages 46 and 47

___________________________

DATA: 24/04/2025

CONTEÚDO: Be acttive: sports and games 

PÁGINA: Language pages 44 to 45

___________________________

DATA: 23/04/2025

CONTEÚDO: Healthy habits, Lets practise

PÁGINA: Language pages 41 to 43

___________________________

DATA: 22/04/2025

CONTEÚDO: P.E Language: Jumping with the hula hoop, 

PÁGINA: CLIL 

___________________________

DATA: 16/04/2025

CONTEÚDO: Healthy and Unhealthy foods

PÁGINA: CLIL pages 43 to 45

___________________________

DATA: 15/04/2025

CONTEÚDO: Routine activities 

PÁGINA: CLIL pages 40 to 42

___________________________

DATA: 14/04/2025

CONTEÚDO: Chapter oppening: My body is healthy!

PÁGINA: CLIL pages 36 to 40

___________________________

DATA: 11/04/2025

CONTEÚDO: Exercises 7 to 11. Read and write; Count and write; Listen, count and talk; Listen, draw and count.

PÁGINA: Language pages 38 to 40

___________________________

DATA: 10/04/2025

CONTEÚDO: Exercises  1 to 6: Think about the story and tick, Listen and circle, put the numbers in order 

PÁGINA: Language pages 35 to 37 

___________________________

DATA: 09/04/2025

CONTEÚDO: Story time: First day at school

PÁGINA: Language page 34 

___________________________

DATA: 08/04/2025

CONTEÚDO: Count and add the family members.

PÁGINA: CLIL pages 34 and 35

___________________________

DATA: 07/04/2025

CONTEÚDO: Maths: Counting Family Members 

This is a big family\This is a small family

PÁGINA: CLIL pages 31 to 33

___________________________

DATA: 04/04/2025

CONTEÚDO: Chapter 3 opening: Welcome to school

PÁGINA: Language pages 32 and 33.

___________________________

DATA: 03/04/2025

CONTEÚDO: Summing up: School object and colors.

PÁGINA: Language pages 30 and 31.

___________________________

DATA: 02/04/2025

CONTEÚDO: School Objects: Tracing time, Hands on.

PÁGINA: Language pages 28 and 29

___________________________

DATA: 01/04/2025

CONTEÚDO: My family: Photo, Painting or Drawing?

PÁGINA: CLIL pages 28 to 30

___________________________

DATA: 28/03/2025

CONTEÚDO: School objects- Super Challange, Hands on

PÁGINA: Language pages 28 and 29

___________________________

DATA: 27/03/2025

CONTEÚDO: School objects- Draw and color to complete the sentences, Talk to a friend, Tracing time

PÁGINA: Language pages 27 and 28

___________________________

DATA: 26/03/2025

CONTEÚDO: Chapter 2 oppening: This is my family! 

*Family history

*Listen and trace 

PÁGINA: CLIL pages 22 to 24

___________________________

DATA: 25/03/2025

CONTEÚDO: Body movement: Summing Up

PÁGINA: CLIL pages 19 to 21

___________________________

DATA: 24/03/2025

CONTEÚDO: Body movement: trace and draw

PÁGINA: CLIL pages 16 to 18

DATA: 21/03/2025

CONTEÚDO: Check in EDify play (sala de informática)

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 20/03/2025

CONTEÚDO: The body and art forms: Communication frame (Big and Samall, one or two), Trace the words, Self Assessment 

PÁGINA: CLIL pages 14, 15 and 21 (Let's check)

___________________________

DATA: 19/03/2025

CONTEÚDO: The body and art forms: Big and Small (listen, draw and speak)

PÁGINA: CLIL page 14 

___________________________

DATA: 18/03/2025

CONTEÚDO: School objects and the colors (look and match, connect the dots and colour the object)

PÁGINA: Language pages 25 and 26

___________________________

DATA: 17/03/2025

CONTEÚDO: School objects and the colors (exercises: listen and point, draw and color, read and match)

PÁGINA: Language pages 23 and 24

___________________________

DATA: 14/03/2025

CONTEÚDO: Chapter 2 opening: My book is red (school objects), Song time

PÁGINA: Language pages 20 to 22

___________________________

DATA: 13/03/2025

CONTEÚDO: The body and art forms: Real world exercises (look and think, communication frame)

PÁGINA: CLIL page 12

___________________________

DATA: 12/03/2025

CONTEÚDO: The body and art forms (look and circle the correct form), pictionary, cut out and play the dice game

PÁGINA: CLIL page 12

___________________________

DATA: 11/03/2025

CONTEÚDO: Cut, sort and paste (body parts), trace the words

PÁGINA: CLIL pages 10 and 11

___________________________

DATA: 10/03/2025

CONTEÚDO: Summing up, Self assesment.

PÁGINA: Language pages 18 and 19

___________________________

DATA: 07/03/2025

CONTEÚDO: Greeting different people, tracing time and draw yourself greeting a friend.

PÁGINA: Language pages 16 and 17

___________________________

DATA: 06/03/2025

CONTEÚDO: Greetings: different ways around the wolrd.

PÁGINA: Language pages 12 to 15

___________________________

DATA: 28/02/2025

CONTEÚDO: Carnaval Cultural

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 27/02/2025

CONTEÚDO: *Look and tick.

*Remember the greetings and talk.

PÁGINA: Language páginas 10 e 11.

___________________________

DATA: 26/02/2025

CONTEÚDO: *Talk to a friend: What is your name? 

*Listen and say: When I meet someone I When I say goodbye to someone

PÁGINA: Language página 10.

___________________________

DATA: 25/02/2025

CONTEÚDO: Real world: Our school walk! Observe and draw. Communication frame (I see, I hear, Smell)

PÁGINA: CLIL pagina 9.

___________________________

DATA: 24/02/2025

CONTEÚDO: Real world: Our school walk! Observe and draw. Communication frame (I see, I hear, Smell)

PÁGINA: CLIL pagina 9.

___________________________DATA: 21/02/2025

CONTEÚDO: Review of the contente presented during the week: parts of the body, senses and greetings.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 20/02/2025

CONTEÚDO: I move my body. The body and the senses.

Say and mime. Activities 01 and 02.

PÁGINA: CLIL page 8.

___________________________

DATA: 19/02/2025

CONTEÚDO:  I move my body.

True or false game.

PÁGINA: CLIL pages 6 and 7

___________________________

DATA: 18/02/2025

CONTEÚDO: Making Friends: Look and think, Story time. 

Activities 01 to 03.

PÁGINA: Language Book pages 8 and 9

___________________________

DATA: 17/02/2025

CONTEÚDO: Making Friends: How do we greet people?

PÁGINA: Language Book Pages 6 and 7

___________________________

DATA: 14/02/2025

CONTEÚDO: Vocabulário Toys, Questions and answers: match e about yourself.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 13/02/202

CONTEÚDO: Vocabulário Toys, artigo indefinido A e AN, Modal Verbs Can e May.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 12/02/2025

CONTEÚDO: Vocabulário Toys, artigo indefinido A e AN, Modal Verbs Can e May.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 11/02/2025

CONTEÚDO: Vocabulário Party, There is, There are, artigo indefinido A e AN.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 10/02/2025

CONTEÚDO: Vocabulário Party, There is, There are, artigo indefinido A e AN.

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 07/02/2025

HORÁRIO: 16:50 às 17:35 (Último Horário) 

CONTEÚDO: Gincana. 

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 06/02/2025

HORÁRIO: 16:50 às 17:35 (Quarto Horário) 

CONTEÚDO: Gincana. 

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 05/02/2025

HORÁRIO: 16:50 às 17:35 (Último Horário) 

CONTEÚDO: Gincana. 

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 04/02/2025

HORÁRIO: 16:05 às 16:50 (Quarto Horário) 

CONTEÚDO: Gincana. 

PÁGINA: -

___________________________

DATA: 03/02/2025

HORÁRIO: 16:50 às 17:35 (Último Horário) 

CONTEÚDO: Abertura do ano letivo. Dinâmica, apresentações e gincana. 

PÁGINA: -

___________________________


ESCOLHA A TURMA

1º ANO  AZUL - INGLÊS 1º ANO  VERDE - INGLÊS 4º ANO  AZUL - INGLÊS 4º ANO  VERDE - INGLÊS